2.1. A beteg az egészségügyi ellátásával kapcsolatos orvosszakmai kérdésekben elsődlegesen a kezelőorvosánál, az ápolásával kapcsolatosan a klinikai vezető ápolónál, azok eredménytelensége esetén a Klinika igazgatójánál, tehet panaszt.
2.2. A Klinikai hatáskörben nem orvosolt panasz esetén a Klinikai Központ orvos-szakmai igazgatójához, vagy főigazgatójához lehet fordulni.
2.3. A betegek panaszait a lehető legrövidebb időn belül, de legfeljebb 30 munkanapon belül ki kell vizsgálni, s annak eredményéről a panaszost értesíteni kell.
2.4. A fentiekben szabályozott panaszjog nem érinti a betegnek azt a jogát, hogy a panasz kivizsgálása érdekében a betegjogi képviselőhöz, vagy más szervekhez, illetve a Klinikai Etikai Bizottsághoz forduljon.
2.5. A beteg panaszát akár írásban, akár szóban is előadhatja.